Horecaplateau blog detail image
Deel dit artikel met je netwerk

Persbericht: Xandrion officieel 'live' in België.

Na het nodige werk achter de schermen is Xandrion nu ook officieel ‘live’ in België. Tijdens de Horeca Expo van 17 tot 21 november 2019 in Gent zullen zij zich aan het grote publiek presenteren.

Xandrion België staat nu met een eigen General Manager Erik Veyt (ex Java Foodservice, onderdeel van Sligro Food Group), een backoffice die wordt ingevuld door Compass Group België én een eigen buitendienst helemaal klaar voor de Belgische markt.

Er werd bewust gekozen om de potentiële nieuwe markt niet te bedienen vanuit de Nederlandse Xandrion organisatie, maar als zelfstandige Belgische entiteit, opgezet vanuit de Compass Group België organisatie. Dit was organisatorisch de beste keuze, zo leerde de Market Entry Study die hieraan voorafging.

Xandrion België geniet natuurlijk ook van de internationale inkoopkracht van Compass Group en waar mogelijk, bundelen ze volumes om de beste deals voor de deelnemers neer te kunnen leggen.

Waarom je met Xandrion altijd wint?

‘Efficiënt inkopen is een kunst. Leveranciers zoeken, offertes aanvragen en vergelijken, prijzen onderhandelen… Het vraagt tijd, marktkennis en goede contacten om altijd weer die beste prijs-kwaliteit koop te doen en gemaakte afspraken te laten naleven. Met Xandrion bespaar je je die moeite (en stress). Als inkooppartner kunnen wij heel wat voor je doen. Wij zorgen voor de beste deals waar alle partijen blij van worden, en dat in alle transparantie.’

Onze inkoopkracht, jouw winst

‘Door de krachten te bundelen met Xandrion haal je meer uit jouw inkoopbeleid. Veel meer! Jou ontzorgen, daar draait het bij ons om. Je krijgt van ons persoonlijk advies, een transparante service, toegang tot een uitgebreid netwerk van leveranciers én voordelige condities. Wat wil je nog meer?’

Xandrion biedt je een platform dat maximaal ontzorgt en de beste inkoop-voorwaarden aanbiedt Xandrion is de grootste speler in inkoopbemiddeling in de Nederlandse voedingsmiddelenmarkt en sinds 2019 ook actief in België. We regelen de inkoop voor ondernemingen en begeleiden organisaties die actief zijn in de vrijetijdsmarkt, zoals hotels, sportaccommodaties, evenementencomplexen en brasserieën, enz… Maar ook institutionele klanten en grootkeukens komen bij ons terecht. Kortom: iedereen die zich dagdagelijks focust op lekker eten bereiden en hospitality binnen de out of home markt.

Maar we zijn meer dan een inkoopcentrale. Wij verzorgen voor onze klanten elk aspect van het inkoopproces. Wij onderzoeken, onderhandelen, analyseren en monitoren voor jou. Zo zorgen we dat de gemaakte, unieke afspraken over o.a. tarieven en service worden nageleefd, bewaken we de contractperiodes en spelen we met ons aanbod contracten in op marktontwikkelingen en trends. Noem het gerust een all-in inkoopservice.'

Erik Veyt - Compass Group Belgilux nv/sa

Wil jij jouw expertise delen met de sector?
Contacteer ons voor meer info.